Monitoring Net

Kako stacionarne i mobilne pumpe sprečavaju zloupotrebe goriva?

Mnogi pod pojmom GPS praćenje vozila podrazumevaju puko praćenje pozicije vozila na mapi i eventualno informacije o posećenim lokacijama. To i jeste osnova GPS praćenja ali je telematika i GPS industrija napredovala toliko da se danas putem GPS uređaja i sistema praćenja mogu pratiti i analizirati mnogi procesi rada i eksploatacija mašina, vozila i proizvodnih sistema.

Jedan od naših partnera, kompanija čija je jedna od primarnih delatnosti izgradnja puteva suočavala se sa izazovom da na kvalitetan način izvrši kontrolu potrošnje goriva i eksploatacije mašina na udaljenim loakcijama svuda po Srbiji. Nakon nekoliko sastanaka i sagledavanja zahteva naš razvojni tim zaposlenih je pristupio skiciranju i izradi sistema koji bi na kvalitetan način mogao da kontroliše sipanja goriva u mašine i vozila na lokacijama gradilišta a da istovremeno i kontroliše dalju potrošnju goriva po svakoj jedinici ponaosob.

Klijent funkcioniše po sistemu da u sklopu sedišta svoje kompanije poseduje benzinsku stanicu na kojoj sva vozila koja kreću iz centrale dalje na teren, natoče gorivo i kreću na obavljanje zadataka za taj dan. Obzirom da se većina vozila i radnih mašina klijenta nalazi na udaljenim lokacijama svuda po Srbiji, bilo je neophodno napraviti sistem mobilne pumpe koji bi zadužio gorivo u krugu kompanije i onda dalje po Srbiji razvozio gorivo po lokacijama gradilišta. Uzimajući u obzir da istovremeno imaju otvoreno po nekoliko gradilišta neophodno je bilo napraviti sistem kontrole za barem 10 mobilnih pumpi.

Sistem za kontrolu podrazumeva ugradnju našeg naprednog GPS uređaja koji podržava mogućnost programiranja i obrade više informacija u jednoj sekundi, RFID čitača za autorizaciju vozila na koje se zadužuje gorivo, digitalnog protokomera sa displejom, prateće elektronike, cevi i opreme koja reguliše otvaranje i zatvaranje pištolja za sipanje goriva i mogućnost sipanja i zaduživanja goriva na vozilo. Sistem je napravljen tako da se gorivo iz mobilne pumpe može istočiti samo nakon što se provuče RFID kartica koja je zadužena na vozilo ili radnu mašinu. Nakon te autorizacije, sistem se otključava i istočeno gorivo se zadužuje za konkretno vozilo ili mašinu. Nakon završenog sipanja goriva, korisnik ponovo provlači autorizovanu RFID karticu i zaključava pumpu do sledećeg korisnika koji ponavlja ovaj proces. Uz činjenicu da svi kamioni ove kompanije poseduju Bluetooth sonde poslednje generacije, koje smo takođe ugradili u njihova teretna vozila, mi istovremeno imamo podatak sa mobilne pumpe za koju količinu goriva je vozilo zaduženo dok sa sonde imamo podatak koliko je goriva sipano u rezervoar vozila. Ta dva podatka se moraju poklapati i ne sme dolaziti do razlike. Svaka primećena razlika je signal za ljude iz kontrole da je prilikom sipanja goriva iz mobilne pumpe došlo do malverzacija i neovlašćenih radnji, tj sipanja goriva ne samo u rezervoar kamiona već i sa strane što je automatski pokazatelj da je pokušana krađa goriva na gradilištu.

Obzirom da je naš klijent svoje mobilne pumpe koristio gotovo 4 meseca bez ugrađenog sistema kontrole koji je gore opisan a gorivo zaduživano na te mobilne pumpe je svakako izlazilo kroz stacionarnu pumpu u sedištu kompanije i razvoženo dalje po terenu, imali smo podatak za upoređivanje pre i nakon implementacije našeg sistema.

Nakon 3 meseca kontinuiranog praćenja podataka sa našeg sistema na maltene dnevnom nivou i upoređivanja podataka pre i nakon implementacije naše opreme i sistema na mobilne pumpe klijenta uočena je bitna razlika u potrošenom gorivu po svakom gradilištu. U zavisnosti od gradilišta koje smo naravno odmah na početku izmapirali kroz naš sistem ucrtavanjem geozona za svako gradilište posebno, došli smo da podatka da je smanjenja potrošnja goriva jedinica po gradilištima u rasponu od 12% do, na nekim, čak 34%. Ako sagledamo da su po gradilištima raspoređeni u najvećem procentu teški kamioni, kiperi i radne mašine i da oni na dnevnom nivou potroše velike količine goriva u obavljanju svojih zadataka, a istovremeno smo svedoci poskupljenja cene goriva u prethodne 2-3 godine, dolazimo do zaključka da je klijent implementacijom našeg sistema kontrole enormno uštedeo i smanjio troškove eksploatacije svojih vozila veoma brzo i u visokom procentu.

GPS praćenje vozila i mašina odavno je prestao da bude luksuz već je stvarna i neophodna potreba kompanija koje izazovima i zahtevima pristupaju ozbiljno i žele da imaju kontrolu svojih troškova. Naše iskustvo u radu sa najvećim kompanijama na tržištu Srbije, kao i prisutnost u svim industrijama rada pruža nam mogućnost da budemo od pomoći svim našim partnerima i da im pomognemo u kontroli i smanjenju troškova a koja su vezana za flotu njihovih vozila, radnih mašina ili bilo kojih objekata na kojima je moguće dobiti informaciju od značaja putem GPS uređaja.

Navedena kompanija je naš dugogodišnji zadovoljni partner i nakon implementacije ovog sistema na mobilnim pumpama, isti sistem kontrole primenili smo i na stacionarnim pumpama kompanije, tako da je sistem kontrole utrošenog goriva, kako iz centrale tako i svuda po gradilištima u Srbiji, kompletno pokriven i pod nadzorom našeg GPS sistema. Mi naravno nastavljamo da pratimo trendove u GPS industriji kako bismo spremni dočekali sledeći izazov i kako bismo ponovo pomogli našim klijentima u izazovima koji nam predstoje.

0 Comments